ESMİNYATÜRK

Eskişehir'de, Sazova Parkı'nda Türk dünyasının 32 ayrı şaheserinin 1/25 ölçekli maketleri burada sergileniyor.

Bu eserlerin bir çoğunu ziyaret edememiştim. Esminyatürk sayesinde hepsini tek tek inceleme fırsatı buldum. Esminyatürk'te dolanırken minik maketler bile beni bu kadar etkilemişken, gerçek eserlerin ne kadar büyüleyici olabileceğini düşünmeden edemedim.

Bu 32 şaheserse şunlar;

Eskişehir minyatür parkı Esminyatürk’te sergilenen eserler şunlar:
Selimiye Camii

Divriği Ulu Camii

 Diyarbakır Ulu Camii
Ahlat Ulu Kümbet

Çifte Minareli Medrese
Aşık Paşa Türbesi
Ethem Bey Camii ve Saat Kulesi

Mümine Hanım Türbesi
Mostar Köprüsü
Alaca Camii

Tac Mahal

Hümayun Türbesi

Gök Kümbet
33 Gözlü Köprü

Hoca Ahmed-i Yesevi Külliyesi
Rabia Sultan Türbesi
Hansaray
Sultan Murat Türbesi
Fatih Cami
Gül Baba Türbesi
Mustafa Paşa Camii
Orhun Abideleri
Uluğ Bey Medresesi
Bala Havuz Camii

Muhammed Emin Han Külliyesi
Şam Osmanlı Tren Garı
Medine Osmanlı Tren Garı


Sultan Sencer Türbesi
Sultan Tekeş Kümbeti
Bey Hamamı.

Bu eserleri incelerken Türk mimarisinin aslında nasıl mükemmel noktalara ulaşabildiğini gördüm. Bir çok eser benim için çok büyüleyiciydi. Özellikle Tac Mahal'in aslında bir Türk eseri olduğunu ve mimarı Mehmet İsa Efendi'nin aslında Mimar Sinan'ın öğrencisi olduğunu öğrendiğimde çok şaşırdım.

Camisinden köprüsüne, kulesine kadar her eserde ince bir işçilik, detaylı tasarımlar ve mükemmel bir estetik olması beni çok şaşırttı.



Benim için keyifli ve bol bol tecrübe edindiğim bir haftasonu gezisi oldu. Tüm mimar arkadaşlarıma tavsiye ederim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tasarım Felsefesi

Avrupa’da Gotik, Rönesans ve Barok Mimarileri

Antropometri ve Ergonomi